Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013

Επιθετικές συγχωνεύσεις και εξαγορές στο ναυπηγικό κλάδο το 2013


Ο ναυπηγικός κλάδος το 2013 θα χαρακτηριστεί από επιθετικές συγχωνεύσεις και εξαγορές, καθώς η έλλειψη χρηματοδότησης και ο μειωμένος αριθμός παραγγελιών νεότευκτων πλοίων έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στις κατασκευάστριες χώρες αλλά και στην Κίνα.
Σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο «Μουνδρέα», στους στόχους του υπουργείου Βιομηχανίας και Πληροφορικής της Κίνας είναι μέχρι το 2015 να υπάρχουν 10 μεγάλα ναυπηγεία, τα οποία θα παράγουν περισσότερο από το 70% του συνολικού όγκου των παραγγελιών της χώρας.

Την ίδια ώρα ο τραπεζικός τομέας της Κίνας εμφανίζεται ως αρωγός στην προσπάθεια ενίσχυσης των κινεζικών ναυπηγείων και μάλιστα η «Export-Import Bank» ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να αυξήσει τις ναυτιλιακές χρηματοδοτήσεις για παραγγελίες πλοίων κατά 20%, δηλαδή 3 δισ. δολάρια.
Σημειώνεται ότι οι κινεζικές τράπεζες δεν έχουν επηρεαστεί τόσο όσο οι δυτικές από την κρίση, ενώ αξιωματούχοι της Κίνας ανέφεραν ότι πλέον η χρηματοδότηση και τα δάνεια από τις κινεζικές τράπεζες θα δίνονται σε παραδοσιακούς πλοιοκτήτες που η στρατηγική τους είναι να «εκμεταλλευθούν» την παρούσα κατάσταση ώστε να ανανεώσουν το στόλο τους.

Ναυλογορά Ο αριθμός των πλοίων που μεταφέρουν μέταλλα και δημητριακά σε γενικές γραμμές θα αυξηθούν σε διπλάσιο αριθμό το 2013. Σύμφωνα με τον Οίκο Μουνδρέα, η προσφορά των πλοίων θα αυξηθεί περίπου 8%, ενώ η μεταφορική κίνηση παρουσίασε αύξηση περίπου 4%. Όπως αναφέρεται, ο συνδυασμός των δύο αυτών σημαντικών μεταβλητών θα επιφέρει για άλλη μία φορά ισχυρές πιέσεις στη ναυλογορά και οι μέχρι τώρα εκτιμήσεις κάνουν λόγο για σημαντική διαφοροποίηση από το 2012, όποτε ο δείκτης BDI βρέθηκε στο χαμηλότερο μέσο όρο των τελευταίων 26 ετών.

Διαλύσεις Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήταν σε ικανοποιητικά επίπεδα, καθώς έφθασε στους 1.398.818 DWT (χωρητικότητα εκτοπίσματος), εκ των οποίων το 60% ήταν 837.934 DWT σε πλοία ξηρού φορτίου, το 33% 463.360 DWT σε δεξαμενόπλοια και το 7% 97.524 DWT σε κοντέινερ και ro-ro.

Πήγη: http://www.express.gr
ιεκ, δημοσια ιεκ, ιεκ δημοσια, iekxini, iek xini, iek-xini, ιεκ θεσσαλονικης, ιδιωτικα ιεκ, δημοσιο ιεκ, iel, iek peiraia, σχολες κομμωτικης, ιεκ αθηνας, ιδιωτικα ιεκ θεσσαλονικης, ιεκ ξυνη, ιεκ θεσσαλονικης, δημοσια ιεκ θεσσαλονικης, ιεκ οαεδ, ιεκ πατρας, ιεκ ειδικοντητες, σπουδες, spoudes, ιεκ κομμωτικης, ιεκ πληροφορικης, ιεκ φυσικοθεραπειας, ιεκ μηχανολογιας, ιεκ λογιστικης, ιεκ μαγειρικης, ιεκ σεφ, iek sef">