Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

Γ. Σουραβλάς (CEO Load Line Marine S.A): Από το τέλος του ’13 η ανάκαμψη της ναυλαγοράς


Σε μια συνέντευξη εφ όλης της ύλης, που παραχώρησε ο Δ/νων σύμβουλος της LoadLineMarineSA*, Γ. Σουραβλάς, στο “R” και στα  Οικονομικά & Ναυτιλιακά Νέα αποτυπώνεται η κατάσταση που επικρατεί στην αγορά των θαλάσσιων μεταφορών, ποιοί ήταν οι αστάθμητοι παράγοντες που την επηρέασαν το 2012, η εξέλιξη του κλάδου, αν υπάρχουν ευκαιρίες, ποιές είναι,  καθώς και τις προβλέψεις του για το μέλλον της αγοράς.

Κύριε Σουραβλά, πως ήταν η αγορά το 2012;
“Το 2012 ήταν μία δύσκολη χρονιά για όλο τον κλάδο λόγω της ιδιαίτερα μεγάλης εισροής νεόκτιστων πλοίων στην αγορά και της διεθνούς οικονομικής κρίσης. Επιπλέον, η ξηρασία που επικράτησε στις
Η.Π.Α, τη Ρωσία και την Ουκρανία, προκάλεσε μειωμένες σοδειές και πολύ χαμηλότερα επίπεδα εμπορευμάτων από το συνηθισμένο με αποτέλεσμα την άσκηση ακόμη μεγαλύτερης πίεσης στην παγκόσμια αγορά ξηρού φορτίου”.

Με αυτά τα δεδομένα, σε ποιο επίπεδο βρίσκεται  η αγορά σήμερα;
‘’Αυτή τη στιγμή η αγορά είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα και ο καθένας πρέπει να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί για να επιβιώσει. Είναι ζωτικής σημασίας να βρίσκουμε συνεχώς τρόπους να είμαστε όσο πιο οικονομικά αποδοτικοί γίνεται χρησιμοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες όπου υπάρχουν περιθώρια, ενώ παράλληλα να παραμένουμε αποτελεσματικοί και να προσφέρουμε αξιόπιστες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους ναυλωτές. Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να επισημάνω ότι το κόστος των καυσίμων είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας στη μεταφορά φορτιών, συνεπώς εάν ένας ναυλωτής πρέπει να μετακινήσει μία συγκεκριμένη ποσότητα φορτίου, ας πούμε από σιτάρι, από το ένα μέρος του κόσμου στο άλλο θα πρέπει να λάβει υπόψη του δύο παράγοντες: Το κόστος ναύλωσης του πλοίου και το κόστος των καυσίμων. Το υψηλό λοιπόν κόστος καυσίμων σήμερα, ασκεί πίεση στα ναύλα των πλοίων και για αυτόν ακριβώς το λόγο τα οικολογικού τύπου πλοία θα διαδραματίσουν πολύ σημαντικό ρόλο στη Ναυτιλία και τις μεταφορές.’’

Πως  προβλέπετε το μέλλον της αγοράς;
“Από τη μία με αισιοδοξία θα έλεγα, καθώς από τα μέσα του 2013 και μετά πιστεύεται ότι θα αναγεννηθεί η προσφορά ξηρού φορτίου στην Αμερική, την Ευρώπη τη Ρωσία και την Ουκρανία, ενώ παράλληλα η συνεχής ανάπτυξη της Κινέζικης οικονομίας θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για την αγορά ξηρού φορτίου. Επίσης, παρατηρούμε πολλές διαλύσεις πλοίων και αυτό είναι ένα ακόμη θετικό μήνυμα της αγοράς.
Από την άλλη όμως, μετά από κάποια χρόνια δυσπραγίας λόγω της ύφεσης στις αρχές του 2000, οι πλοιοκτήτες άρχισαν και πάλι να επενδύουν στην κατασκευή νέων πλοίων από το 2005 και μετά με την άνοδο της ναυλαγοράς. Η μεγάλη εισροή νέων πλοίων στην αγορά, η οποία κορυφώθηκε το 2012 και αναμένεται να συνεχιστεί και μέχρι τα μέσα τουλάχιστον του 2013, θα συνεχίσει να ασκεί ισχυρές πιέσεις στην αγορά.

Βλέπετε και άλλες εξελίξεις στον ορίζοντα;
‘Η οικονομική κρίση που έπληξε τη ναυτιλία από το 2012 και μετά λόγω του πλεονάζοντος αριθμού νεόκτιστων πλοίων, σε συνδυασμό με την έλλειψη χρηματοδότησης από τις τράπεζες, αλλά και του γενικότερου εμπορικού κλίματος που επικρατεί, οδηγεί στη συγχώνευση ή το κλείσιμο πολλών ναυπηγείων, ειδικά στην Κίνα, τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία λόγω έλλειψης  παραγγελιών . Επίσης οι διαλύσεις πλοίων, οι οποίες έφτασαν σε επίπεδα ρεκόρ το 2012 αναμένεται να συνεχιστούν και το 2013. Παρόλα αυτά, το 2013 θα είναι μία δύσκολη χρονιά, όχι όμως όσο δύσκολη ήταν η χρονιά του 2012, ελπίζω. Εάν η αγορά δεν βελτιωθεί τότε πολλοί πλοιοκτήτες θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα όσον αφορά την αποπληρωμή των οφειλών τους στις τράπεζες.’’

Τέλος, σε ερώτηση, για το ποιες είναι ευκαιρίες, οι οποίες θα διαμορφώσουν τις κατάλληλες συνθήκες για να ξεπεραστούν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει σήμερα η αγορά, ο κ. Σουραβλάς δήλωσε τα εξής: ‘’Πιστεύουμε ότι θα υπάρξουν θετικά σημάδια ανάκαμψης της ναυλαγοράς από το τέλος του 2013 και ελπίζουμε πως το 2014 θα είναι μία καλύτερη χρονιά για όλο τον κλάδο, με την αγορά των Handysize και των Supramax, ιδιαιτέρως εάν η διάλυση των πλοίων συνεχιστεί. Πιστεύουμε ακόμη πως με την πάροδο του χρόνου θα δημιουργηθεί μία αγορά δύο ταχυτήτων για τα πλοία: οικολογικού και μη οικολογικού τύπου. Οι ναυλωτές θα διαφοροποιήσουν τις προσφορές τους μεταξύ των δύο σε σημαντικό βαθμό καθώς όσο το κόστος των καυσίμων γίνεται όλο και μεγαλύτερο, τόσο η διαφορά στην τιμή ναύλωσης μεταξύ των δύο θα συνεχίσει να αυξάνει.’’

*Η LoadLineMarineSAείναι μέλος της ΕΕΝΜΑ (Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων) στην οποία ο κος Σουραβλάς είναι o Β’ Αντιπρόεδρος.


Πάνος Τσαγκαράκης
ptsagarakis@reporter.gr

Πηγή:www.reporter.gr
ιεκ, δημοσια ιεκ, ιεκ δημοσια, iekxini, iek xini, iek-xini, ιεκ θεσσαλονικης, ιδιωτικα ιεκ, δημοσιο ιεκ, iel, iek peiraia, σχολες κομμωτικης, ιεκ αθηνας, ιδιωτικα ιεκ θεσσαλονικης, ιεκ ξυνη, ιεκ θεσσαλονικης, δημοσια ιεκ θεσσαλονικης, ιεκ οαεδ, ιεκ πατρας, ιεκ ειδικοντητες, σπουδες, spoudes, ιεκ κομμωτικης, ιεκ πληροφορικης, ιεκ φυσικοθεραπειας, ιεκ μηχανολογιας, ιεκ λογιστικης, ιεκ μαγειρικης, ιεκ σεφ, iek sef">