Η διασφάλιση της ενεργειακής αυτάρκειας των ΗΠΑ οδηγεί ορίζοντα έτους σε μείωση της ζήτησης για εισαγόμενο αργό, στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 25 χρόνων. Αναπόδραστα αυτό επηρεάζει την αγορά δεξαμενόπλοιων, όπου τα ναύλα αναμένεται να συμπιεστούν περαιτέρω.
Να σημειωθεί ότι ο μέσος ναύλος ενός δεξαμενόπλοιου το 2010 κυμάνθηκε περί τα 33.500 δολάρια ημερησίως, ενώ μεσοσταθμικά το 2012 ήταν μειωμένος κατά 50% περίπου. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τρέχοντα επίπεδα ναύλων με δυσκολία καλύπτουν το κόστος λειτουργίας των πλοίων. Αν, μάλιστα, συνυπολογίσει κανείς και το χρηματοοικονομικό κόστος (κάλυψη δανεισμού κλπ). τότε τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα.
Πάντως, η Energy Information Administration των ΗΠΑ προβλέπει ότι οι καθαρές εισαγωγές υγρών καυσίμων, συμπεριλαμβανομένου του αργού πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων, θα μειωθεί σε περίπου 6 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2014, το χαμηλότερο επίπεδό τους από το 1987. Η μείωση της εξάρτησης των ΗΠΑ για εισαγωγές πετρελαίου αντανακλά την αύξηση της αμερικάνικης παραγωγής, σημειώνει η Golden Destiny.
Η παραγωγή αμερικανικού αργού έφθασε στο χαμηλό των 5 εκατ. βαρελιών το 2008 αλλά ανέκαμψε στα 6,43 εκατ. βαρέλια πέρυσι και αναμένεται να ανέλθει το 2014 στα 8 εκατ. βαρέλια.
Από την άλλη πλευρά, η επιτάχυνση της οικονομικής ανάπτυξης της Κίνας παρέχει ένα στήριγμα στη ζήτηση αργού πετρέλαιο κι άρα στο θαλάσσιο εμπόριο. Η κινεζική επενδυτική τράπεζα China International Capital υπολογίζει ότι η συνολική ζήτηση για φέτος θα αυξηθεί 4,7% σε ετήσια βάση στα 10,86 εκατ. βαρέλια την ημέρα, από 3,4% αύξηση το 2012, δήλωσε ο Janet Κονγκ, διευθυντή του τμήματος ερευνών της.