Στα 7,733 δισ. δολάρια υπολογίζονται τα κεφάλαια τα οποία έχουν επενδυθεί στο διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου από τους Έλληνες εφοπλιστές για την αγορά και κατασκευή πλοίων σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές ελληνικών μεσιτικών γραφείων.
Ο ελληνικός εφοπλισμός βρίσκεται στην πρώτη θέση μεταξύ των 10 ισχυρότερων ναυτιλιακών εθνών στις αγορές πλοίων και κυρίως έναντι των κινεζικών εταιρειών, ενώ στις παραγγελίες πλοίων προπορεύονται οι Κινέζοι.
Την ίδια στιγμή δέκα τέσσερις Έλληνες εφοπλιστές συμπεριλήφθηκαν από τη Lloyds List στους εκατό επιχειρηματίες που άσκησαν τη μεγαλύτερη επιρροή στη ναυτιλιακή βιομηχανία διεθνώς κατά τη διάρκεια του 2012 με τις κινήσεις τους και τις επιχειρηματικές τους αποφάσεις.
Στην πρώτη πεντάδα η βρετανική εφημερίδα συμπεριέλαβε τους Γιάννη Αγγελικούση και Γιώργο Οικονόμου, ενώ στις υπόλοιπες θέσεις ακολουθούν οι: Aγγελική Φράγκου (18), Πήτερ Λιβανός (26), Γιώργος Προκοπίου (28), Βίκτωρας Ρέστης (56), Κωσταντίνος Κωνσταντακόπουλος (60), Συμεών Παληός (63), Νίκος Τσάκος (72), Θεόδωρος Βενιάμης (75) ως πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Κώστας Γραμμένος (81) καθηγητής στο LSE, Δημήτρης Μελισσανίδης (82), Ευάγγελος Μαρινάκης (84) και Πήτερ Γεωργιόπουλος (90).
Κατασκευές
Σύμφωνα με την Golden Destiny, στο 11μηνο Ιανουαρίου - Νοεμβρίου οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν στην παραγγελία 101 πλοίων αξίας 3.926.600.000 δολαρίων και χωρητικότητας 7,5 εκατ. τόνων. Περί το 1 δισ. δολ. επένδυσαν σε bulk carriers, 385 εκατ. δολάρια σε τάνκερ, 103,6 εκατ. δολάρια σε τάνκερ LPG, 1δισ. δολ. σε τάνκερ LNG και 1,4 δισ. δολ. σε πλοία μεταφοράς κοντέινερ.
Της Αγγελικής Καλλή
http://www.imerisia.gr